Genç çikolatacı, dünya devleriyle yarışıyor

Lezzetler 10.12.2022 - 12:41, Güncelleme: 10.12.2022 - 12:41 801+ kez okundu.
 

Genç çikolatacı, dünya devleriyle yarışıyor

Patiswiss Çikolata Ceosu Elif Aslı Yıldız, ürettikleri ürünlerin ham maddesinden ambalajına kadar getirdiklerini farklı bakış açısıyla çikolatada dünya devleriyle yarışmaya başladı.
Elif Aslı Yıldız, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ev sahipliğinde düzenlenen Kalite ve Ürün DeneyimiSemineri’nin açılışında başarı hikayesini anlattı.Bugüne gelmesinde aldığı inisiyatiflerin önemine değinen Yıldız, “35 yılda aldığım en cesurcainisiyatiflerimin beni buraya getirdiğine eminim. Şu an milyon dolarlık fikirler üretebilen, yüzde 70’ikadın olmak üzere 550’den fazla çalışanı olan, dünya devleriyle yarışan şirketin CEO’suyum” dedi.‘Rekabetten uzaklar’Türkiye’de gıda endüstrisinde inovasyonun, büyük bir çoğunluğunun paket alanındagerçekleştirildiğini ve bunun da ürün farklılaşması olarak kabul edildiğini aktaran Yıldız, “Yeni ürüntanıtımlarının önemli bir kısmının ‘gerçek’ yeniliklerden çok, var olan ürünlerin çeşitleri olduğunuvurgulamak gerekir. Raflarda daha çok yeri garanti edebilmek için birçok gıda üreticisi, ürünüzerindeki çalışmalarını mevcut markalardan türetme yoluyla gerçekleştirmeyi tercih ederler ve budurum birçok benzer ürünle sonuçlanır. Türkiye’de raflara baktığımızda, birçok marka dünya ilerekabette oldukça mütevazi kalıyor” diye konuştu.‘Raflara soluk getirdik’Türkiye’de pazarlama bütçelerinde en düşük bütçeyi ambalaj tasarımına ayrıldığını dile getiren Yıldız,“Ambalaj, en etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından biri. Ambalajın bir ürünü sattırma gücü yüzde70. Bu oran, çocuklarda daha yukarı çıkabiliyor. Biz de öyle bir ambalaj tasarlamıştık ki; ilkbakıldığında o tasarımdan markanın duruşu, içindeki ürünün kalitesi, markanın kalite algısı, hedefkitlesi tarafından hemen fark ediliyor, ambalajın ürünü sattırma gücü yüzde 100’e yakın oluyordu.Ambalaj malzemesi ve baskı tekniğini firmalara uygulatmak tam 8 ayımızı aldı. Elinize aldığınızdaki ohis, kullanım kolaylığı, boyutları, boyasındaki kalite, kullanılan her kat materyal… Tasarımla, moda ilebirleşince ortaya çıkan bu minimal görsel şölen adeta raflara yeni bir soluk getirmiş, son tüketiciyebambaşka bir deneyim yaşatmıştı. O görüntü kalabalığının içinde kendine bambaşka bir alan açmıştı”ifadelerini kullandı.‘Baştan icat ettik’“Biz atıştırmalık denen şeyi baştan icat ediyorduk” diyen Yıldız, şunları söyledi: “Yani inovasyonumarkalıyorduk. Ayrıca yeni dönemde sosyal medyanın kullanması ile pazarlamada yeni bir çağbaşlamıştır. Ürünleri bu çağa göre yaptık, ‘instagrammable’ kelimesine uygun. İnsanlar bu yaptığımızyeni ürünleri öyle çok paylaştı ki. Sanıyorum başlangıçta reklam bütçelerimizin hiç olmadığınıdüşünürsek reklamsız marka nasıl yaratılıra en iyi örneklerdenizdir. Çünkü bir ürün ve markanın bukalite algısı ile anılması normalde yıllar alırdı.”Kadınlar için kârını bağışlıyorŞu an 12 ana kategoride 400’den fazla inovatif ürünleri olduğu bilgisini veren Yıldız, “Bunlardanbirkaçı patentli, birçoğu AR-GE merkezimizin koruması altında ve tescilli ve hepsi de bize tasarımolarak tescilli. 3 yıldır kalite algımızdan hiç vazgeçmeden ticari kaygılardan uzak inşa ettiğimiz, ileriteknoloji yazılım programlarıyla donattığımız markamızı her gün geliştiriyor kaliteyi son kalitedençıkarıp prosese, ileri üretime indirgiyoruz. Sosyal sorumluluk projemiz olan EQUALITY ile yardımamuhtaç kadınlara, şirketimizdeki sadece kadınların ürettiği ürünleri Türkiye’de birçok noktada satıyor,tüm kârını bağışlıyoruz” dedi.Türkiye’de ilkYıldız, İsviçre’den getirdikleri hammaddeler ile bir ilki de başardıklarına dikkat çekerek “Patiswissduruşuna çok yakışır yeni bir döneme geçti. Türkiye’de bir ilki yaparak yeni bir sınırı daha kendisibelirledi. Patiswiss artık fairtrade belgeli çikolatalar üretecek. Peki nedir bu adil ticaret? Üreticilerinyaşam standartlarının ve kalitelerinin iyileştirilmesi, Dünya ticaretinde dezavantajlı durumda olanüreticilere kalkınma olanağı sağlanması ve bunlara ek olarak kadınların daha aktif ve eşit şartlardaçalışması ve çocuk işçi çalıştırılmaması; eğitim imkanları sağlanması gibi çok ciddi maddeler içerensürdürülebilirliği temel alan bir uygulama. Patiswiss’in 2024 hedeflerinde ise tamamen geridönüştürülebilir ambalajlara geçiş yaparak yeni ürünler tasarlamak bulunuyor” ifadelerini kullandı.
Patiswiss Çikolata Ceosu Elif Aslı Yıldız, ürettikleri ürünlerin ham maddesinden ambalajına kadar getirdiklerini farklı bakış açısıyla çikolatada dünya devleriyle yarışmaya başladı.

Elif Aslı Yıldız, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ev sahipliğinde düzenlenen Kalite ve Ürün Deneyimi
Semineri’nin açılışında başarı hikayesini anlattı.
Bugüne gelmesinde aldığı inisiyatiflerin önemine değinen Yıldız, “35 yılda aldığım en cesurca
inisiyatiflerimin beni buraya getirdiğine eminim. Şu an milyon dolarlık fikirler üretebilen, yüzde 70’i
kadın olmak üzere 550’den fazla çalışanı olan, dünya devleriyle yarışan şirketin CEO’suyum” dedi.
‘Rekabetten uzaklar’
Türkiye’de gıda endüstrisinde inovasyonun, büyük bir çoğunluğunun paket alanında
gerçekleştirildiğini ve bunun da ürün farklılaşması olarak kabul edildiğini aktaran Yıldız, “Yeni ürün
tanıtımlarının önemli bir kısmının ‘gerçek’ yeniliklerden çok, var olan ürünlerin çeşitleri olduğunu
vurgulamak gerekir. Raflarda daha çok yeri garanti edebilmek için birçok gıda üreticisi, ürün
üzerindeki çalışmalarını mevcut markalardan türetme yoluyla gerçekleştirmeyi tercih ederler ve bu
durum birçok benzer ürünle sonuçlanır. Türkiye’de raflara baktığımızda, birçok marka dünya ile
rekabette oldukça mütevazi kalıyor” diye konuştu.
‘Raflara soluk getirdik’
Türkiye’de pazarlama bütçelerinde en düşük bütçeyi ambalaj tasarımına ayrıldığını dile getiren Yıldız,
“Ambalaj, en etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından biri. Ambalajın bir ürünü sattırma gücü yüzde
70. Bu oran, çocuklarda daha yukarı çıkabiliyor. Biz de öyle bir ambalaj tasarlamıştık ki; ilk
bakıldığında o tasarımdan markanın duruşu, içindeki ürünün kalitesi, markanın kalite algısı, hedef
kitlesi tarafından hemen fark ediliyor, ambalajın ürünü sattırma gücü yüzde 100’e yakın oluyordu.
Ambalaj malzemesi ve baskı tekniğini firmalara uygulatmak tam 8 ayımızı aldı. Elinize aldığınızdaki o
his, kullanım kolaylığı, boyutları, boyasındaki kalite, kullanılan her kat materyal… Tasarımla, moda ile
birleşince ortaya çıkan bu minimal görsel şölen adeta raflara yeni bir soluk getirmiş, son tüketiciye
bambaşka bir deneyim yaşatmıştı. O görüntü kalabalığının içinde kendine bambaşka bir alan açmıştı”
ifadelerini kullandı.

‘Baştan icat ettik’
“Biz atıştırmalık denen şeyi baştan icat ediyorduk” diyen Yıldız, şunları söyledi: “Yani inovasyonu
markalıyorduk. Ayrıca yeni dönemde sosyal medyanın kullanması ile pazarlamada yeni bir çağ
başlamıştır. Ürünleri bu çağa göre yaptık, ‘instagrammable’ kelimesine uygun. İnsanlar bu yaptığımız
yeni ürünleri öyle çok paylaştı ki. Sanıyorum başlangıçta reklam bütçelerimizin hiç olmadığını
düşünürsek reklamsız marka nasıl yaratılıra en iyi örneklerdenizdir. Çünkü bir ürün ve markanın bu
kalite algısı ile anılması normalde yıllar alırdı.”
Kadınlar için kârını bağışlıyor
Şu an 12 ana kategoride 400’den fazla inovatif ürünleri olduğu bilgisini veren Yıldız, “Bunlardan
birkaçı patentli, birçoğu AR-GE merkezimizin koruması altında ve tescilli ve hepsi de bize tasarım
olarak tescilli. 3 yıldır kalite algımızdan hiç vazgeçmeden ticari kaygılardan uzak inşa ettiğimiz, ileri
teknoloji yazılım programlarıyla donattığımız markamızı her gün geliştiriyor kaliteyi son kaliteden
çıkarıp prosese, ileri üretime indirgiyoruz. Sosyal sorumluluk projemiz olan EQUALITY ile yardıma
muhtaç kadınlara, şirketimizdeki sadece kadınların ürettiği ürünleri Türkiye’de birçok noktada satıyor,
tüm kârını bağışlıyoruz” dedi.
Türkiye’de ilk
Yıldız, İsviçre’den getirdikleri hammaddeler ile bir ilki de başardıklarına dikkat çekerek “Patiswiss
duruşuna çok yakışır yeni bir döneme geçti. Türkiye’de bir ilki yaparak yeni bir sınırı daha kendisi
belirledi. Patiswiss artık fairtrade belgeli çikolatalar üretecek. Peki nedir bu adil ticaret? Üreticilerin
yaşam standartlarının ve kalitelerinin iyileştirilmesi, Dünya ticaretinde dezavantajlı durumda olan
üreticilere kalkınma olanağı sağlanması ve bunlara ek olarak kadınların daha aktif ve eşit şartlarda
çalışması ve çocuk işçi çalıştırılmaması; eğitim imkanları sağlanması gibi çok ciddi maddeler içeren
sürdürülebilirliği temel alan bir uygulama. Patiswiss’in 2024 hedeflerinde ise tamamen geri
dönüştürülebilir ambalajlara geçiş yaparak yeni ürünler tasarlamak bulunuyor” ifadelerini kullandı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve favorilezzetler.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.